Direktlänk till inlägg 3 oktober 2015

När helg ska bli helg!

Av Rosi Roc - 3 oktober 2015 09:23

Jag blir så irriterad när jag känner mig vacken lördag morgon klockan typ ...halv sex! och inser att jag inte behöver stressa för att gå upp. Det är lustigt hur kroppen fungerar som en klocka, precis som en klocka! Måndag till fredag går jag upp tidigt, dvs kvart i sex och då när kroppen behöver vila ska... varför ska jag då inte min kropp göra som jag vill!!!

Jag blir tokig! Känner ni igen det här? är detta en vanlig syndrom för alla tresbarnsföräldrar eller alla valiga människor med vanliga jobb?

Varför är det så svårt ibland att stänga av? undrar jag!

Medans jag sitter och skriver det här så ligger maken kvar i sängen och snarkar...

Jag är lite avundsjuk för att han kan sova sååå länge... herre guuuuuuuud!!!


En kompis till mig har rekommenderat yoga. Det kan jag tänka mig att testa! Är det någon av er som vet om en bra yoga instruktör? tips?


Ok, det är tidigt lördag morgon och en hel ny dag väntar...!

Vi får se vad vi kan hitta på

   

 Den här bilden representerar mycket hur jag tänker och hur jag vill leva mitt liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosi Roc - 16 november 2015 20:18

Av Rosi Roc - 12 november 2015 10:09

Tänkte visa en bild på de här goda kända kakor made in Spain. Det måste ni bara smaka på när ni kommer till Barcelona! Finns på alla stora mataffärer.     Den här fina gatan ligger på Barri Gòtic, bakom La catedral. Fina kvarterer i gamla stan...

Av Rosi Roc - 6 november 2015 17:04

Ooooooh det är så skönt med lov... Jag fick lyxen att njuta av några dagar i Barcelona. Ja, det är där jag kommer ifrån! och det känns alltid lika...vackert! Här kan ni se den fina stranden Barceloneta, alltid fullt med folk och mycket bra rest...

Av Rosi Roc - 16 oktober 2015 17:02

Hej alla där!   "101 ord till vår Stockholm" är en idealisk organisation som en god vän till mig har startad. Det går ut på att alla som vill ska skriva sin egen text (på max 101 ord) som ska handla om Stockholm, dina upplevelser, din vardag, e...

Av Rosi Roc - 10 oktober 2015 08:02

Jag som jobbar som lärare och har gjort det i många år har alltid ifrågasatt vår system av undervisning. Och jag menar inte bara i Sverige eller Europa, jag menar generellt i hela världen. Gör vi rätt i klassrummet? Jag bifogar en länk som jag ty...

Presentation


Hej!
Här kommer jag att skriva lite om ....livet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

THINK ABOUT IT


Skapa flashcards